To lose somebody

Något jag har lärt mig den senaste tiden är att väldigt fort kan du förlora någon viktig i ditt liv. På ett litet ögonblick kan allt förändras. Från att någon har funnits i ditt liv en längre tid, kanske hela livet helt plötsligt inte finns vid din sida längre. Det behöver inte vara döden det slutar med, utan det kan vara en kärlek eller en vänskap som tar slut. Vad det än är som du förlorar så är det väldigt jobbigt. Det är alltid jobbigt att förlora. Men antagligen så är det så hela livet, du kommer alltid förlora något eller någon.

Den senaste tiden har jag sett många i min närhet förlora någon i sina liv. Och insett att allt vi egentligen kan göra är att njuta av livet, för en dag så kan det vara helt förändrat. Men jag vet att vad som en händer, så klarar man det om man bara vågar gå vidare, vågar vara glad igen, det kan ta lång tid innan man klarar av det, men till slut så kommer den dagen då man har gått vidare. Har man bara lite hopp inom sig, så klarar man allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0