3 år tillsammans <3

tre år med världens bästa idag <3

vill ni höra historien om hur majsan blev min?
äh, dt får ni ändåå.

det börja med att jag var en helt vanlig ridskole tjej, red 1 gång i veckan på ridskolan sorf. men jag nöjde mig inte med det. En dag satte jag upp en lapp om att jag ville ha en häst att rida några dagar i veckan, när jag kom hem och klev in i huset så ringer telefonen. jag springer och svarar. det är en tjej i luren, och säger att hon sätt min lapp och blivit intresserad av mig. hon berätta om en häst som var en varmblodig travare, men som avnändes till ridning, och så berätta hon lite om henne. vi bestämde oss för att åka ut till armanbo för att kolla på henne. vi åkte din dan efter, när vi kom dit så tyckte annette (ägaren) att jag skulle prov rida, jag fick låna rid kläder och sen gick vi ner i stallet. där stog hon, den finaste hästen jag någonsin hade sätt, Merry annbell! vi tog in henne och börja fixa. sen red jag henne, det gick inte så jätte bra. jag var inte så van vid privat hästar så. det spö regnade hela tiden. sedan bestämde vi oss för att jag skulle börja rida henne några gånger i veckan. efter varje gång gick det bara bättre och bättre. annette hjälpte mig massa, hon jag kände verkligen hur jag utveklades som ryttare. jag red majsan ute hos annette i 1,5 år. en dag när jag och annette var ute och red, så fråga hon om jag skulle vilja ha majsan, som min egen. jag sa såklart ja. och så sa hon att jag skulle prata med mamma och pappa. när jag kom hem så prata jag med mamma och pappa, och det fanns ju ingen tvekan om att vi inte kunde låta bli. vi bestämde oss för att köpa henne. vi prata med kicki där vi skulle ha henne och så. den
1 dec 2006 skrev vi på papprena. fyfan vilken känsla det var när jag gick ner i stallet och sa till henne, nu är du min! tårarna spruta och vi stog där och myste, de var bland de bästa jag vart med om. dan efter så kom hon ut till fräbrunn, hennes nya hem. riktigt kul och se hur hon vissa upp sig för dem andra hästarna. jag har lärt mig så mkt av carro och kicki som har stallet. dem har gett mig så himmla mkt! nu har jag haft majsan ute i fräbrunn i 1,5 år, och jag och majsan har left ihop i tre år. och du kommer inte i ifrån mig, inte ens när du dör.
 
jag älskar dig mest <3



  

Kommentarer
Postat av: emmabrokmark :)

fan va fint skrivet :)

började fan böla ju!

ni är så vackra tsm :)

<3

2008-07-14 @ 13:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0