booooooooring

Ryttaren: ida

Hur gammal är du? 14 år (15 i november)

Hur länge har du ridit?
typ sen jag var 5 år

Är du hoppryttare, dressyrryttare eller annat? Vad?
blandras, om jag hade möjligheten att ha en hopp ponny så hade jag vart hoppryttare.

Tre bra egenskaper hos dig inom ridningen?
- är rätt lugn.
- ensvis.
-  gör alltid mitt bästa.

Tre mindre bra egenskaper hos dig?
- glömmer att hålla om med bena.
- lite trög fattad.
- kan få dåligt samvete om jag jag nått fel eller så.


Hästen: Merry Annbell <3

Hur gammal är den?
9 år.

Vad är den för ras?
Varmblodig travare.

Hur hög?
150 cm.

Är den hopphäst, dressyrhäst eller annat i grunden?
Hon är född för att bli travhäst, men eftersom hon inte funka som det så fick hon bli allroundtotto.

Tävlar du med den? I vad?
ingenting, just nu.

Tre bra egenskaper hos din häst?
- gör oftast alltid det man ber henne om.
- modig.
- Supersnäll.

Tre mindre bra egenskaper hos din häst?
- kan bli lite sur när hon tycker det är jobbigt.
- inte alltid bra aptit.
- ?

Allmänna frågor

Anser du att din häst är:
Fet [ ]
Smal [/]
Lagom [x]
Välmusklad [/] - kmr bli bättre
Omusklad [ ]


Hur är din hästs gångarter:
Skritt: lugn.
Trav: riktigt bra. syns inte så ofta att hon är travare.
Galopp: helt underbar! SUPER BRA för att vara en travhäst.

När har du täcke på din häst?
typ när vi har tränat och hon har blivit svettig så brukar jag lägga på ett flees täcke (om det inte är sommar då)
sen täcken på vintern.

Står din häst på lösdrift, inackorderingsstall eller eget stall?
inackorderingsstall, tror jag? ;o

Hur länge går din häst ute? Hur ser hagen ut? Går den ensam eller med hästkompisar?
ca 08:00 - 18.00
med kompisar.

Har du en bra kommunikation med din häst?
ja det tycker jag :)

Gör ni något annat, förutom ridningen? Vad?
goooooosa

Varför köpte du just din häst? Vad är ditt mål tillsammans med den?
För hon är min bästa vän! Att starta i en dressyr tävling. och mkt annat!

   


Kommentarer
Postat av: Bella

Vad roligt att ha häst :) låter som du kommer få en bra helg. jag ska på fest :D

2008-09-19 @ 21:54:07
URL: http://bellablogg.se
Postat av: Bella

ha en bra Lördag! kram

2008-09-20 @ 09:39:54
URL: http://bellablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0